Vi hade bestämt att Fabio Taglioni skulle bli hedersmedlem i Svenska Ducatiklubben
Ett 20-tal medlemmar skulle möta upp på Fabriken i Bologna och vi var fem som valde att åka genom DDR med första anhalt Västberlin!
Vi hade slagit upp våra tält bredvid Die Mauer upptäckte vi när vi vaknade av kulspruteknatter från övningar på andra sidan.
Checkpont Charlie besöktes
och även Riksdagshuset!
Klassisk vy...
...från en tid då man inte hade GPS.
Då var det skönt att komma till Alperna och åka vackra och roliga vägar!
Moto Guzzi-fabriken var stängd...
...och vi blev irriterade.
I Breganze tillverkade man skördetröskor...
...och sexcylindriga motorcyklar.
Laverdaåkaren i sällskapet fick nya ljuddämpare och synkning.
Väl på plats i Bologna dök Fabio Taglioni upp i sin Innocenti.
Dags att överlämna "medlemskortet" från Orrefors som jag lindat in i en gammal handduk.
Aj då! Jag glömde att ta bort handduken. För sent...
Fabio blev glad för min handduk och jag skämdes!
Men titta, ett medlemskort från Orrefors! Fabio och Franco Valentino ser imponerade ut!
Dags för lite mat och dricka i personalmatsalen!
Hungriga magar och torra strupar mättas.
Medan vi var inne gick fabriksarbetarna ut och spanade in våra hojar.
Vi var en skara som parkerat alldeles utanför.
Ute höll man på att lasta 650 Alazzurra GT...
...och Indiana 350 för den italienska marknaden.
Indiana i långa led inne i fabriken. Om man tittar noga kan man se ett par Alazzurra också!
På monteringsbandet stod de två första exemplaren av Paso 750!
Här provkörs en Indiana 350 för allt vad tyglarna håller på testbanan!
Pantahmotorer i drivor!
Sista upplagan av MHR-Mille med Oscam-hjul.
750 F1 klar för leverans.
Här fräser vi topplock!
Första prototypen på Ducatis V4:a. Apollo från 1963!
Cheese!
Dags för besök hos Nepoti Caracchi Racing
Nästan färdigbyggd TT2.
Klåfingriga Ducatister.
Gio.Ca Moto
På hemvägen var vi bara två... Jag kom hem efter drygt 100 mil Autobahn., Puh!.
Bilder av Micke Werkelin, Mars Arborelius m.fl.